facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

(BENARKAH INI??) : Lelaki Cerita Detik Seram Diganggu "Sesuatu" Di KM333 Lebuhraya Pantai Timur 2


Tepat jam 8.35mlm kami pun bertolak dari Marang....

Dari marang... Kami lalu jalan dalam... Sampai keluar ke exit tol ajil.... Jalan dalam sini pun super gelap... Tapi buat biasa je la... Ok... Bermula atas LPT2... Mcm2 la dok borak dgn mem... Sambey makan satar... 16 hinggit Satar dok makan berdua... Then mifzal join jap mkn dua tiga ketul... Aku drive... Zue dkt sebelah mengupas satar... Then suap... Mkn dan bercerita... Lepas tu... Termasuk la cerita bab LPT2 nie dkt zue... Bila start dia cakap... "Sunyikan highway ni bang... X ramai orang guna pun..." huhuhuhu....

Aku pun cerita la citer2 kes kemalangan atas LPT2 ni yg aku tahu la... Sampai ke kes yg harimau kena langgar tu... Then zue pun sambut la... Memang hutan tebal sini kot sampai harimau pun naik highway.... Then aku pun ckp... Tu la... Kena hati2... Takleh cakap besau... Takleh cakap pelik2 atas highway nie.... Then aku ckp dah xmo satar dah kenyang....

Waktu nie.. Zue pun lap2 tgn guna tuala basah dan simpan la satar tu semua... Dia pun pusing ke blkg nak amik air... Then dia ckp... Abg ada gantung air sejuk ke dkt blkg seat dia tu... Aku pun paling la skali tgk... Air yg mana dia maksudkan..... Then............ Aku pusing ja depan balik.... Aku hanya mampu ucap... ALLAH! then aku terus diam....

Zue terus paling kedepan dan terkejut... Dia mula la tanya macam2... Aku diam dan sambil baca apa yg patut... Dlm 10min gak aku tak layan dia bertanya tu.... Last2 aku ckp... "Ayg tido lah...." makcik nie plak x sampai 1minit terus terlena....

Apa yang aku nampak???? Ok. Alhamdulillah... Aku kalau kena bab2 camni masih boleh berfikir dengan waras dan takde respon yg terkejut2... Critical thinking aku masih elok gak ram dia....huhuhu...

Waktu aku nampak tu... Aku terus jeling KM punya no. Di tepi jalan... Dan nombor dia KM333.6.... Memang aku ingat sebab stail aku mmg suka hafal no. KM nie incase ada apa2 yg jadi.... Oklah... Aku cite la apa yg aku nampak....

Dah panjang nau nie.... Aku nampak curahan darah macam baru lepas kena langgar atas lane kanan....then depan sikit sekujur tubuh budak2 yg mana tangan dia dah hilang isi2 dan hanya tinggal tulang sahaja....kepala dia di bawah besi divider tu.... Dan dlm keadaan auto cruise aku tgh ON 120kmh time tu... Aku tak sempat brake dan aku takmau mengelak... Aku redah.... Dan waktu tu la yg terpacul hanya sepatah perkataan "Allah" dari mulut aku....

Dalam fikiran aku... Aku mula la pk... Hmmm... Nie la padahnya dok cerita bukan2 dkt zue tadi nie.... Tapi rupa2nya bukan takat tu saja.... Lepas zue dah terlena.... Aku rasa ada something betul2 tepi tingkap aku... Tapi aku langsung tak toleh.... Dlm hati aku kuat dok kata... Ini bayangan perasaan aku ja nie.... Then aku tgk ada cahaya samar2 dari side mirror on passager side... Aku pun tgk la side mirror tu...

Then aku nampak ada something mcm kain terlekat dkt bontot kete aku... Aku terus toleh ke belakang... Aku nak tgk terus kain apa.... Then.... Time ni aku toleh tgk zue dok tido... Cuma... Tudung dia mcm dok toleh renung aku tepat.... Aku cepat2 pusing depan.... Rasa nak tau tu ada lagi... Aku pusing sekali lagi.... Then aku nampak mmg "tudung" zue tu betul2 tepi aku dkt arm rest dan zue dok tido elok ja... Aku paling depan dan beristighfar dan mula la baca macam2....

Akibat dah mula meremang bulu roma satu badan... Aku tepuk paha zue perlahana2... Aku kejut dia... Suruh tanggalkan tudung... Dia pelik... Aku x cite apa lagi... Aku ckp nampak ayg cam x selesa... Bukak la tudung... Lagipun dah gelap ni xde org nampak.... Dia buka tudung dan dia pun sambung tido....

Tak sampai 3 minit dia tido... Kali nie ujian aku kena agak lagi hebat.... Sepanjang highway aku jumpa tompokan darah2 merah.... Mcm benda baru kena langgar tu... Sampaikan mata aku pun dah nampak merah ja sepanjang jalan....

Aku amik air... Aku minum... Takut sebab aku dah letih sgt kot jadi camni... Then oleh kerana dah tak tahan...... Aku terpaksa gak kejut zue... Ayg..ayg... Bgn teman abg drive.... Then zue pun bgn... Dia tanya kenapa... Aku hanya diam seribu bahasa... Then dah mcm2 soklan dia dok tanya aku tak jawab.... Sepatah ja aku cakap.... "Takut"... Dia tanya lagi... Abg takut apa? Ha... Tadi apa yg abg nampak?? Then aku balas... Abg takut.... Teman abg.... Then aku terus diam...

Zue pun ajak la borak hal2 lain... Tapi aku tak berapa respon... Last skali aku ckp... "Ayg... Tgk jalan tar nie warna apa?" dia balas... Jap.... Kelabu la abg... Nape? Aku terus diam.... Lepas tu aku ckp... Abg nak ayg tgk jeeee jalan tar nie ye.... Ada la dlm 5min dia dok tgk... Timbul lagi tompokan darah yg seterusnya... Then aku ckp... "Haa... Ayg nampak tadi atas jalan?" dia ckp nampak apa bang?

Sama ja jalan tar nie.... Lepas tu aku ckp... Xpelah... Abg takut... Ayg jgn sambung tido... Terus teman abg borak.... Waktu nie aku set auto cruise 110kmh dan duduk lane kiri ja.... Perjalanan terus sampai lepas rnr perasing tu... Alhamdulillah...dah xde gangguan dah...

Aku pun mintak zue pulak yg drive... Sebab aku dah mengantuk... Dia sambung drive sampai la ke rumah... Kami sampai umah jam 2.12pagi dan masa atas katil baru aku cerita dkt dia.... Dia ckp dia mmg dah rasa pelik bila aku tiba2 tgh rancak bercerita dan tersebut "Allah" tadi tu...

Masa nak tido... Aku terlintas nak google... And... Aku jumpa cite pasal kemalangan di KM333 tu jugak... Aku tunjukkan dkt zue sambey mengucap panjang.... Allah hai.... Betul la abg ada eksiden.... Katanya.... Aku balas... Tapi... Tu eksiden pagi tadi..... Hmm... Wallahualam....

Sekian cerita aku....
Ikhlas dan benar....


Dari komen di ruangan komen Hazir Haron, pada malam itu bukan sahaja dia dan isterinya melalui saat menakutkan itu, tetapi turut terjadi kepada pengguna LPT 2 yang lain di mana Mumu Flavya telah berkongsikan yang dia turut diganggu pada malam itu.

loading...
(BENARKAH INI??) : Lelaki Cerita Detik Seram Diganggu "Sesuatu" Di KM333 Lebuhraya Pantai Timur 2 (BENARKAH INI??) : Lelaki Cerita Detik Seram Diganggu "Sesuatu" Di KM333 Lebuhraya Pantai Timur 2 Reviewed by suka hati on 6:32 pm Rating: 5
Powered by Blogger.