facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

(VIRAL TRENDING) : Inilah Sebab Kenapa Kanak-Kanak Suka Bermain Di Dalam Masjid Yang Ramai SETUJU !!!

Inilah Sebab Kenapa Kanak-Kanak Suka Bermain Di Dalam Masjid Yang Ramai SETUJU !!! | Sekarang ni kan banyak isu pasal parents bawak budak pi surau waktu tarawikh, n then anak buat bising. Ada yang kena marah, kena tengking.

sur

Saya terasa nak share pasal family saya. Alhamdulillah, sejak kecil lagi kami memang dididik untuk ke surau dan masjid. Zaman sekolah dulu, saya sekolah harian. Jadi malamnya waktu maghrib saya ikut family saya ke surau untuk solat jemaah dan ceramah. Balik tu, saya tidur dan bangun awal pagi untuk qiam dan study..

Ok, berbalik pada topik. Hehe. Apa yang kami perasan adik2 saya yang ketika itu tadika dan sekolah rendah sangat behave di masjid dan surau. Duduk dengar ceramah, siap bawak buku nota dan pen lagi, walaupun kekadang tersengguk-sengguk.

Bila kami reflect balik macam mana adik2 saya boleh behave sebegitu, pertamanya sebab Allah yang izinkan. Keduanya, sebab kami memang dah dididik pergi surau sejak kecik, iaitu sejak tadika lagi. Dan kami ke sana hampir setiap hari.

Barangkali inilah yang membuatkan kami kurang culture shock bila berada di surau dan masjid. Sebab kami dah terbiasa dengan suasana masjid.

Berbanding dengan situasi yanh mana dalam setahun, sebulan je ke masjid, pastilah kanak-kanak itu culture shock berada di masjid. Apatah lagi apabila mereka dah jumpa geng.

Oleh itu, para ibu bapa, latihlah anak2 ke surau sejak kecil, secara regular, dan bukannya pada bulan Ramadhan saja. Kalau bulan Ramadhan kita boleh ke masjid, mengapa tidak di bulan lain? Yuk2, istiqamah! ^_^ – Melor Sumber:- IIUC Confession



loading...
(VIRAL TRENDING) : Inilah Sebab Kenapa Kanak-Kanak Suka Bermain Di Dalam Masjid Yang Ramai SETUJU !!! (VIRAL TRENDING) : Inilah Sebab Kenapa Kanak-Kanak Suka Bermain Di Dalam Masjid Yang Ramai SETUJU !!! Reviewed by suka hati on 5:40 pm Rating: 5
Powered by Blogger.